jump to navigation

Berkuatkuasa.. 01/01/2009

Posted by ladyanaiz in Uncategorized.
trackback

hari ini 01 Jan 2009 seperti yang diketahui umum, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) telah melaksanakan penguatkuasaan peraturan pemasangan tali pinggang bagi penumpang yang duduk di belakang. tindakan saman akan dikenakan kepada pengguna jalan raya yang gagal mematuhi arahan tersebut.

bagi saya, tindakan ini adalah wajar dan bukannya bertujuan menyusahkan mana-mana pihak sebaliknya sebagai pendidikan kepada semua untuk menghargai nyawa ketika memandu. cuma perlukan masa bagi semua pengguna jalan raya untuk membiasakan diri je.

agak pelik gak pada mulanya nak mengarahkan penumpang di belakang menggunakan tali pinggang. saya sebagai penumpang belakang pun tak pernah pakai tali pinggang sebelum ni. kereta saya  pulak sejak dibeli setahun lebih yang lepas, memang tak pernah pun keluarkan tali pinggang tu. terperuk je kat bawah kerusi. tadi baru je saya keluarkan.  itu pun sebab terserempak dengan polis. selamat tak kena saman. hehe…

hari ni kan hari cuti. saya ke changlun, melawat kakak saya. sepanjang perjalanan ke changlun hari ni, ada banyak road block  yang dilakukan oleh pihak polis. mungkin nak memastikan pengguna jalan raya benar-benar mematuhi peraturan pemasangan tali pinggang belakang kot. semoga penguatkuasaan peraturan ini dapat dilaksanakan dengan sebaik mungkin. insyallah..

Advertisements

Comments»

1. reezmann - 01/01/2009

wei.. hang nie.. sabaq ler.. aku kawen aku jemput hang jgk.. thanksla sbb lawat blog aku.. heheh…

sama-sama. kawen cepat-cepat wei. rugi kawen lambat nih. ekekeke…

2. nurul - 02/01/2009

hai .. slam singgah .. kte exchange link erk .. tq .
Gud mown!ng ! =)

hai nurul. salam kenal okeh. jom kita exchange link. welkam..

3. izan - 02/01/2009

Ana,

mandatori tu ana… bukan boleh main2 tak pakai.

balik changlung yeeea.. nak pi kayu hitam ke.

itu la kak zan. mmg leh kena saman kalu tak pakai.
gi changlun balik hari jer. BKH tak gi la. huhu…

4. mebby17 - 02/01/2009

Selamat Tahun Baru Anaiz…salam perkenalan..

hai, mebby. salam kenal-kenalan. hepi new year okeh..!!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: